- 64
Když se do školy netěším, je něco špatně, říká sociální pedagožka
Martina Kopecká / Eduzín / srpen 2022
Dana Moree je odbornicí na klima ve školách. Školní kolektivy si ji zvou, aby jim pomohla věci pojmenovat a zlepšit. Co je esenciální pro fungující školní kolektiv? A proč je důležité naučit se vnímat sám sebe?
Když se do školy netěším, je něco špatně, říká sociální pedagožka
Martina Kopecká / Eduzín / srpen 2022
Dana Moree je odbornicí na klima ve školách. Školní kolektivy si ji zvou, aby jim pomohla věci pojmenovat a zlepšit. Co je esenciální pro fungující školní kolektiv? A proč je důležité naučit se vnímat sám sebe?
Méně násobilky, více duševního zdraví. Právě probíhá zásadní změna výuky ve školách
Lucie Kocurová / Eduzín / červenec 2022
Co bychom si měli odnášet ze základní školy? Určitě násobilku a trojčlenku, nějaký ten pravopis a cizí jazyk. Co ale například schopnost vybírat si zdravé jídlo, rozvíjet přátelské vztahy nebo vyhledat odborníka ve chvíli, kdy se propadáme do černých myšlenek? Podle nových Rámcových vzdělávacích plánů by třeba i toto mělo nově patřit k učivu základní školy, a to pod názvem wellbeing.
Méně násobilky, více duševního zdraví. Právě probíhá zásadní změna výuky ve školách
Lucie Kocurová / Eduzín / červenec 2022
Co bychom si měli odnášet ze základní školy? Určitě násobilku a trojčlenku, nějaký ten pravopis a cizí jazyk. Co ale například schopnost vybírat si zdravé jídlo, rozvíjet přátelské vztahy nebo vyhledat odborníka ve chvíli, kdy se propadáme do černých myšlenek? Podle nových Rámcových vzdělávacích plánů by třeba i toto mělo nově patřit k učivu základní školy, a to pod názvem wellbeing.
Inspiromat (Podpora inkluze)
Sbírka kreativních materiálů k inkluzivní výuce projektu Podpora Inkluze (ČOSIV). Na podporu emočních a sociálních dovedností. Pomůcky, postupy, videa, infografiky i odborná literatura - vše na jednom místě!
Inspiromat (Podpora inkluze)
Sbírka kreativních materiálů k inkluzivní výuce projektu Podpora Inkluze (ČOSIV). Na podporu emočních a sociálních dovedností. Pomůcky, postupy, videa, infografiky i odborná literatura - vše na jednom místě!
Kdy jindy, když ne ve 14 vyzkoušet zelené vlasy? (ODPOVÍDÁ UČITELKA)
Refresher CZ / červen 2022
Štěpánka (alias Štekánka the Učitelka), učitelka s 15ti letou praxí, tiktokerka a influencerka, odpovídá na nejčastější otázky o učitelské profesi a především o vztahu učitele a žáka.
Kdy jindy, když ne ve 14 vyzkoušet zelené vlasy? (ODPOVÍDÁ UČITELKA)
Refresher CZ / červen 2022
Štěpánka (alias Štekánka the Učitelka), učitelka s 15ti letou praxí, tiktokerka a influencerka, odpovídá na nejčastější otázky o učitelské profesi a především o vztahu učitele a žáka.
Eva Váňová: Hledala jsem něco, co by bylo přínosem úplně pro všechny
Záhodno / srpen 2021
Čím je feuersteinova metoda přínosná pro všechny – pedagogy, žáky, rodiče, ale i pro kohokoliv bez ohledu na věk? Ať už jste se s instrumentálním obohacováním neboli Feuersteinovou metodou setkali, nebo ne, přijměte pozvání k našemu povídání o této metodě, o procesu učení, o tom, jak by měla fungovat správná spolupráce nebo o tom, co přináší učení bez hodnocení.
Eva Váňová: Hledala jsem něco, co by bylo přínosem úplně pro všechny
Záhodno / srpen 2021
Čím je feuersteinova metoda přínosná pro všechny – pedagogy, žáky, rodiče, ale i pro kohokoliv bez ohledu na věk? Ať už jste se s instrumentálním obohacováním neboli Feuersteinovou metodou setkali, nebo ne, přijměte pozvání k našemu povídání o této metodě, o procesu učení, o tom, jak by měla fungovat správná spolupráce nebo o tom, co přináší učení bez hodnocení.
Známky často nevypovídají o nadání a schopnostech žáků, zjistila studie. Ovlivňují ale jejich budoucnost
Eva Šelepová / Irozhlas / červen 2022
Známkování školního prospěchu má v Česku hlubokou tradici, podle odborníků na vzdělávání ale není škála od jedné do pěti pro spravedlivé a přesné ohodnocení žáků dostatečná. Potvrzuje to také nejnovější analýza dat think-tanku IDEA při CERGE-EI Národohospodářského institutu Akademie věd.
Známky často nevypovídají o nadání a schopnostech žáků, zjistila studie. Ovlivňují ale jejich budoucnost
Eva Šelepová / Irozhlas / červen 2022
Známkování školního prospěchu má v Česku hlubokou tradici, podle odborníků na vzdělávání ale není škála od jedné do pěti pro spravedlivé a přesné ohodnocení žáků dostatečná. Potvrzuje to také nejnovější analýza dat think-tanku IDEA při CERGE-EI Národohospodářského institutu Akademie věd.
Ti nejnáročnější žáci odhalují nejlépe, co v systému nefunguje, říká americká profesorka
Lucie Kocurová / Eduzín / červen 2022
Co je PBIS - systém pozitivní podpory chování a jak funguje? Méně kázeňských problémů, bezpečí a podporující atmosféra ve škole i více času pro učení – PBIS, pomáhá dětem i učitelům. Do Česka ho přijela vyučovat profesorka z USA Heather George.
Ti nejnáročnější žáci odhalují nejlépe, co v systému nefunguje, říká americká profesorka
Lucie Kocurová / Eduzín / červen 2022
Co je PBIS - systém pozitivní podpory chování a jak funguje? Méně kázeňských problémů, bezpečí a podporující atmosféra ve škole i více času pro učení – PBIS, pomáhá dětem i učitelům. Do Česka ho přijela vyučovat profesorka z USA Heather George.
Jak funguje Montessori škola (Na Beránku, Praha)
Tomáš Hajzler / červen 2015
Proč zrovna montessori škola? Jde svoboda ruku v ruce se zodpovědností? Učitelka Montessori školy ZŠ Na beránku, Mirka Kellovská, promlouvá o tom, proč je montessori pro učitele a rodiče dřina a proč je důležité neskrývat své pocity.
Jak funguje Montessori škola (Na Beránku, Praha)
Tomáš Hajzler / červen 2015
Proč zrovna montessori škola? Jde svoboda ruku v ruce se zodpovědností? Učitelka Montessori školy ZŠ Na beránku, Mirka Kellovská, promlouvá o tom, proč je montessori pro učitele a rodiče dřina a proč je důležité neskrývat své pocity.
Divadlem proti útlaku!
Rozina Balková / My na to máme / červenec 2022
Divadlo utlačovaných je už léta dramaterapeutickým prostředkem pro práci se znevýhodněnými skupinami. V čem spočívá jeho princip a transformativní síla? Rozhovor se zakladatelkami divadelního spolku OSUd v Ostravě, který s touto technikou pracuje.
Divadlem proti útlaku!
Rozina Balková / My na to máme / červenec 2022
Divadlo utlačovaných je už léta dramaterapeutickým prostředkem pro práci se znevýhodněnými skupinami. V čem spočívá jeho princip a transformativní síla? Rozhovor se zakladatelkami divadelního spolku OSUd v Ostravě, který s touto technikou pracuje.
Pro deváťáky má větší smysl sexuální výchova než pohyb tektonických desek, říká oceněný učitel Dan Pražák
Lucie Kocurová / Eduzín / červen 2022
Vytváří podcast, fotí, angažuje se v mnoha aktivitách. Letos navíc Daniel Pražák z pražské Základní školy Strossmayerovo náměstí skončil druhý v soutěži o nejinspirativnějšího učitele Global Teacher Prize Czech Republic.
Pro deváťáky má větší smysl sexuální výchova než pohyb tektonických desek, říká oceněný učitel Dan Pražák
Lucie Kocurová / Eduzín / červen 2022
Vytváří podcast, fotí, angažuje se v mnoha aktivitách. Letos navíc Daniel Pražák z pražské Základní školy Strossmayerovo náměstí skončil druhý v soutěži o nejinspirativnějšího učitele Global Teacher Prize Czech Republic.
Nestačí vyměnit známky za slova, podstata je jinde, říká učitel o formativním hodnocení
Jitka Polanská / Eduin / červen 2022
Formativní hodnocení, stejně jako responzivní výuka, jsou dnes ve vzdělávání diskutované pojmy a objevují se již i v mainstreamových médiích. Debata o nich je ale zatím rozostřená. Jsou známky nepřítelem formativního hodnocení, a je naopak slovní hodnocení z podstaty formativní?
Nestačí vyměnit známky za slova, podstata je jinde, říká učitel o formativním hodnocení
Jitka Polanská / Eduin / červen 2022
Formativní hodnocení, stejně jako responzivní výuka, jsou dnes ve vzdělávání diskutované pojmy a objevují se již i v mainstreamových médiích. Debata o nich je ale zatím rozostřená. Jsou známky nepřítelem formativního hodnocení, a je naopak slovní hodnocení z podstaty formativní?
Začínajícím kantorům chybí podpora vedení a uvádějícího učitele, upozorňuje organizace Začni učit!
irozhlas.cz / červen 2022
Českým školám dlouhodobě chybí kvalifikovaní učitelé. Nejméně je fyzikářů, učitelů matematiky a informatiky. Učitelské sbory stárnou a část pedagogů-začátečníků po několika letech ze školství odchází.
Začínajícím kantorům chybí podpora vedení a uvádějícího učitele, upozorňuje organizace Začni učit!
irozhlas.cz / červen 2022
Českým školám dlouhodobě chybí kvalifikovaní učitelé. Nejméně je fyzikářů, učitelů matematiky a informatiky. Učitelské sbory stárnou a část pedagogů-začátečníků po několika letech ze školství odchází.