- 64
Chystá se změna pojetí školní zralosti: Na obou stupních by bylo dobré trochu polevit, shodují se garantky z Národního pedagogického institutu
Kateřina Lánská / Eduin / září 2022
„Mnohdy v mateřských školách přebíráme role prvního ročníku základní školy, je to celé o proměně smýšlení v mateřských, ale především v základních školách,” říkají Hana Splavcová a Hana Havlínová, spolupracovnice a garantky oblastí předškolního a prvostupňového vzdělávání v NPI ČR.
Chystá se změna pojetí školní zralosti: Na obou stupních by bylo dobré trochu polevit, shodují se garantky z Národního pedagogického institutu
Kateřina Lánská / Eduin / září 2022
„Mnohdy v mateřských školách přebíráme role prvního ročníku základní školy, je to celé o proměně smýšlení v mateřských, ale především v základních školách,” říkají Hana Splavcová a Hana Havlínová, spolupracovnice a garantky oblastí předškolního a prvostupňového vzdělávání v NPI ČR.
Pavel Kraemer: Stará dogmata ve vzdělávání by neměla nahrazovat nová
Záhodno / říjen 2021
Rozhovor s Pavlem Kraemere, zakladatelem Institutu pro inovativní vzdělávání, o tom, co by v našem vzdělávacím systému zasloužilo změnu a inovativnější přístup. Rozvrh předmětů často připomíná rychlý sled televizních programů na nejrůznější témata – v čem je toto pojetí výuky problematické? Jak přistupují k hodnocení výuky v inovativních či alternativních školách a co to do výuky přináší?
Pavel Kraemer: Stará dogmata ve vzdělávání by neměla nahrazovat nová
Záhodno / říjen 2021
Rozhovor s Pavlem Kraemere, zakladatelem Institutu pro inovativní vzdělávání, o tom, co by v našem vzdělávacím systému zasloužilo změnu a inovativnější přístup. Rozvrh předmětů často připomíná rychlý sled televizních programů na nejrůznější témata – v čem je toto pojetí výuky problematické? Jak přistupují k hodnocení výuky v inovativních či alternativních školách a co to do výuky přináší?
Školáci se učí vést vlastní projekt a překonávat překážky
Magdaléna Šulcová / Eduzměna / 31.8.2022
301 dětí minulý školní rok řešilo společnou výzvu. Díky Nadačnímu fondu Eduzměna si mohli zkusit, jaké to je, vymyslet vlastní projekt a pak ho uskutečnit.
Školáci se učí vést vlastní projekt a překonávat překážky
Magdaléna Šulcová / Eduzměna / 31.8.2022
301 dětí minulý školní rok řešilo společnou výzvu. Díky Nadačnímu fondu Eduzměna si mohli zkusit, jaké to je, vymyslet vlastní projekt a pak ho uskutečnit.
Karin Marques: Základní škola má dát základ do života, a to není jen o vědomostech
Záhodno / únor 2022
Představte si školu, v níž se děti i učitelé budou cítit dobře, nebude tam nuda a i takzvané zlobivé děti bude výuka bavit. S ředitelkou ZŠ Solidarita Karin Marques jsme si povídaly o tom, jaké výzvy je třeba zvládnout, když chcete takovou školu vytvořit. Jak lze vytvořit bezpečné a příjemné prostředí pro výuku? Co je nezbytné zvládnout, aby učitelský sbor fungoval jako tým a rozproudila se spolupráce?
Karin Marques: Základní škola má dát základ do života, a to není jen o vědomostech
Záhodno / únor 2022
Představte si školu, v níž se děti i učitelé budou cítit dobře, nebude tam nuda a i takzvané zlobivé děti bude výuka bavit. S ředitelkou ZŠ Solidarita Karin Marques jsme si povídaly o tom, jaké výzvy je třeba zvládnout, když chcete takovou školu vytvořit. Jak lze vytvořit bezpečné a příjemné prostředí pro výuku? Co je nezbytné zvládnout, aby učitelský sbor fungoval jako tým a rozproudila se spolupráce?
České školy zjišťují, proč je důležitý wellbeing. Žáci se lépe učí, vyučující nevyhoří, píše učitel
Daniel Pražák / Heroine / září 2022
Co je ve škole nejdůležitější – suma absorbovaných vědomostí, schopnost orientovat se v problémech, kritické myšlení? To všechno hraje ve vzdělávání velkou roli, ale výzkumy i zkušenosti ze zahraničí ukazují, že o využití potenciálu dětí rozhoduje také jeho wellbeing neboli pocit bezpečí a pohody ve škole.
České školy zjišťují, proč je důležitý wellbeing. Žáci se lépe učí, vyučující nevyhoří, píše učitel
Daniel Pražák / Heroine / září 2022
Co je ve škole nejdůležitější – suma absorbovaných vědomostí, schopnost orientovat se v problémech, kritické myšlení? To všechno hraje ve vzdělávání velkou roli, ale výzkumy i zkušenosti ze zahraničí ukazují, že o využití potenciálu dětí rozhoduje také jeho wellbeing neboli pocit bezpečí a pohody ve škole.
Trénink koučů Pozitivní podpory chování PBIS
ČOSIV / 20. a 22. 9. 2022
Staňte se v ČR průkopníky mezinárodně uznávaného a ve světě široce využívaného systému PBIS! Využijte jedinečnou příležitost doplnit kapacity žádaných odborníků na podporu chování dětí ve škole a staňte se součástí sítě lektorů ČOSIV!
Trénink koučů Pozitivní podpory chování PBIS
ČOSIV / 20. a 22. 9. 2022
Staňte se v ČR průkopníky mezinárodně uznávaného a ve světě široce využívaného systému PBIS! Využijte jedinečnou příležitost doplnit kapacity žádaných odborníků na podporu chování dětí ve škole a staňte se součástí sítě lektorů ČOSIV!
Dobrý učitel si hraje! O tom, jak ve Švédsku vznikla intuitivní pedagogika a proč si ji oblíbili zrovna Češi
Pavel Kraemer / Eduzín / Leden 2020
Intuitivní pedagogika neboli intuitivka, jak se tomuto směru říká v Česku, patří do rodiny vzdělávacích alternativ, jako jsou montessori nebo waldorfská škola. Starší článek Pavla Kraemera je stále aktuální a přibližuje nám oblíbený přístup, jehož hlavní akce, Velké letní INTU setkání, proběhlo v Česku i letos.
Dobrý učitel si hraje! O tom, jak ve Švédsku vznikla intuitivní pedagogika a proč si ji oblíbili zrovna Češi
Pavel Kraemer / Eduzín / Leden 2020
Intuitivní pedagogika neboli intuitivka, jak se tomuto směru říká v Česku, patří do rodiny vzdělávacích alternativ, jako jsou montessori nebo waldorfská škola. Starší článek Pavla Kraemera je stále aktuální a přibližuje nám oblíbený přístup, jehož hlavní akce, Velké letní INTU setkání, proběhlo v Česku i letos.
Děti nejsou hloupé, vidí svět venku. A na ten je sezení v lavici nepřipravuje, říká lektorka
Martina Kopecká / Eduzín / srpen 2022
Děti dnes vyrůstají v systému, kde nemohou ukázat, v čem jsou dobré. „Můžeme je oblbnout maximálně tak čtyři roky, pak už samy vidí, že něco je špatně,” upozorňuje v pokračování reportáže lektorka Dana Moree, která působí na Karlově univerzitě a na pozvání škol zlepšuje tamní atmosféru. Cílem je, aby se žáci i učitelé cítili dobře.
Děti nejsou hloupé, vidí svět venku. A na ten je sezení v lavici nepřipravuje, říká lektorka
Martina Kopecká / Eduzín / srpen 2022
Děti dnes vyrůstají v systému, kde nemohou ukázat, v čem jsou dobré. „Můžeme je oblbnout maximálně tak čtyři roky, pak už samy vidí, že něco je špatně,” upozorňuje v pokračování reportáže lektorka Dana Moree, která působí na Karlově univerzitě a na pozvání škol zlepšuje tamní atmosféru. Cílem je, aby se žáci i učitelé cítili dobře.
The Magic of Mistakes: 4 Ways to Boost Critical Thinking with Mistake Analysis
Colin Seale / Cult of Pedagogy / Duben 2021
Jak zareagujeme, když student udělá chybu? Proč je analýza chyby v ten moment důležitá? Když ji neuděláme, promarnili jsme příležitost podpořit kritické myšlení studentů, a naopak jsme je utvrdili ve strachu z chybování, říká učitel matematiky, právník a propagátor kritického myšlení Colin Seale. Článek je v angličtině.
The Magic of Mistakes: 4 Ways to Boost Critical Thinking with Mistake Analysis
Colin Seale / Cult of Pedagogy / Duben 2021
Jak zareagujeme, když student udělá chybu? Proč je analýza chyby v ten moment důležitá? Když ji neuděláme, promarnili jsme příležitost podpořit kritické myšlení studentů, a naopak jsme je utvrdili ve strachu z chybování, říká učitel matematiky, právník a propagátor kritického myšlení Colin Seale. Článek je v angličtině.
Nature Now Camp (Dánsko)
3. - 16. října 2022 / Dánsko
Čtrnáctidenní kurz v Dánsku o vědě klimatické změny a globálního oteplování. Pro všechny, ktěří chtějí ve své pedagogické praxi efektivně pracovat s těmito tématy a získat ucelený soubor teoretických a praktických vědomostí.
Nature Now Camp (Dánsko)
3. - 16. října 2022 / Dánsko
Čtrnáctidenní kurz v Dánsku o vědě klimatické změny a globálního oteplování. Pro všechny, ktěří chtějí ve své pedagogické praxi efektivně pracovat s těmito tématy a získat ucelený soubor teoretických a praktických vědomostí.
Pokud chceme, aby se naši žáci učili lépe, nezbývá nám než zlepšit naši práci, říká Hana Košťálová
Hana Košťálová / Eduin / červenec 2022
„Nikdo jiný než my, pedagogové, nemá větší vliv na to, jak se děti ve škole učí a jak se jejich učení může zlepšovat,“ píše Hana Košťálová ve svém textu pro časopis Řízení školy. Přečtěte si, proč je spolupráce mezi profesionály podle jejího názoru klíčem ke kvalitnímu vzdělávání.
Pokud chceme, aby se naši žáci učili lépe, nezbývá nám než zlepšit naši práci, říká Hana Košťálová
Hana Košťálová / Eduin / červenec 2022
„Nikdo jiný než my, pedagogové, nemá větší vliv na to, jak se děti ve škole učí a jak se jejich učení může zlepšovat,“ píše Hana Košťálová ve svém textu pro časopis Řízení školy. Přečtěte si, proč je spolupráce mezi profesionály podle jejího názoru klíčem ke kvalitnímu vzdělávání.
Robert Čapek – učitel, psycholog a autor blogu Líný učitel
Deep talks - Petr Ludwig (Konec prokrastinace) / květen 2021
Jak by měla ideálně vypadat škola v 21. století? Jak pomoci dětem zamilovat si školu a vzdělávání nejen v ní? A jak pomoci skvělým učitelům nevyhořet v systému? Rozhovor s Robertem Čapkem, učitelem a psychologem, který se domnívá, že strach do vzdělávání nepatří či že by se studenti neměli poměřovat a ani testovat. Napsal knihu Uč jako umělec a jeho mise je zlepšovat školství a pomáhat učitelům v ČR.
Robert Čapek – učitel, psycholog a autor blogu Líný učitel
Deep talks - Petr Ludwig (Konec prokrastinace) / květen 2021
Jak by měla ideálně vypadat škola v 21. století? Jak pomoci dětem zamilovat si školu a vzdělávání nejen v ní? A jak pomoci skvělým učitelům nevyhořet v systému? Rozhovor s Robertem Čapkem, učitelem a psychologem, který se domnívá, že strach do vzdělávání nepatří či že by se studenti neměli poměřovat a ani testovat. Napsal knihu Uč jako umělec a jeho mise je zlepšovat školství a pomáhat učitelům v ČR.